HEMA: verkoper van teleurstellingen

Door bartijn2 op vrijdag 13 juli 2018 14:52 - Reacties (37)
Categorie: -, Views: 12.669

Lang getwijfeld om het op te schrijven maar de druppel die mijn kleine emmertje heeft doen overlopen is in het emmertje gevallen.

De HEMA, mijn vrouw is werkelijk helemaal lyrisch over deze oerhollandse winkel en zweert erbij om daar bepaalde (lees;veel) producten te kopen.
Ikzelf daarin tegen heb het niet zo op de HEMA, het voelt voor mij als een oud bedrijf welke op zijn laatste poten loopt en elk moment failliet kan gaan.
Dit gevoel wordt regelmatig versterkt als mijn vrouw weer thuis komt met iets wat ze vol trots heeft gekocht bij de HEMA.

Neem nu de vingerverf,

https://www.hema.nl/kind/.../vingerverf-15920011.html

3 euro voor 6 potjes verf..
Erg goedkoop dus dat kan bijna geen teleurstelling worden, maar HEMA weet het toch voor elkaar te krijgen om mij voor 3 euro teleurgesteld te krijgen.

https://www.hema.nl/dw/image/v2/BBRK_PRD/on/demandware.static/-/Sites-HEMA-master-catalog/default/dwe20fc57e/product/15920011_01_001_01.jpg

Deze potjes zien er vrolijk en (voornamelijk) vol uit, wat een geluk dat we zulke mooie potjes vingerverf hebben kunnen kopen voor maar 3 euro.
Wat zullen we mooie tekeningen en kliederpapiertjes maken met onze zoon.

Maar dan;
Het potje gaat uit de verpakking, hmm voelt wel erg licht, maar zal wel lichtgewicht plastic zijn is mijn eerste gedachte.
Het dekseltje gaat eraf, ik werp een blik in het potje en zie tot mijn grote verbazing dat het potje maar tot de helft gevuld is.
Snel pak ik een ander potje uit de verpakking en open deze, maar ook deze is maar tot de helft gevuld.
De vreugde slaat vliegensvlug om in boosheid, die f*ckers hebben het weer weten te presteren om mij teleurgesteld te krijgen.
Waarom doe je dit HEMA?
Waarom verkoop je grote potjes als je ze maar tot de helft vult, waarom niet gewoon wat kleinere potjes of een iets hogere prijs.
Voor 4.95 hadden wij ze ook gekocht, en dan was ik gelukkig geweest met de aankoop, nu heb ik je vervloekt.
Waarom prijs je iets aan als vol, terwijl dat niet zo is. Zelfs de afbeelding op de website doet vermoeden dat de potjes vol zitten.


Maar er is meer;

Enkele weken terug op zaterdagochtend was het weer de hoogste tijd om het boodschappenlijstje te maken.
Ik pak het laatste papiertje uit onze memoblokhouder (top woord) en schrijf op dit papiertje dat een memoblok navulling moet kopen.
Op de onderkant van de memoblokhouder zie ik staat dat er al een navulling inzit, er staat op het papiertje dat er een HEMA memobloknavulling inzit.
De schrik slaat mij om het hart, ik moet naar de HEMA voor deze navulling, naar die verschikkelijke winkel. Maar goed, eerlijk toegeven.
Het is perfect papier voor een boodschappenlijstje, kan prima verfrommeld in de broekzat gedaan worden, of even in mond gehouden worden tijdens het inpakken van het fruit in de supermarkt.
Je kent het vast wel, papiertje in je mond om zo een plastic zakje te pakken en er wat appels in te doen. (dat het zakje vervolgens vaak scheurt en de appels over de grond rollen gaan we het even niet over hebben.)
Dus kies ik er toch voor om naar de HEMA te gaan.

Daar aangekomen zie ik het beoogde doel al liggen, memobloknavulling voor maar 1.50, dat is geen geld. Hoe kunnnen ze het er voor maken,

https://www.hema.nl/dw/image/v2/BBRK_PRD/on/demandware.static/-/Sites-HEMA-master-catalog/default/dwfd62ef05/product/14130048_01_001_01.jpg?sw=529&sh=600&sm=fit


Vol trots keer ik terug naar huis en pak de navulling uit, hier begint me al op te vallen dat de kleur niet meer zo mooi wit is als de "oude" versie.
Geen probleem blauwe inkt zie je prima op grauw papier, het hoeft niet helder wit te zijn.
De papiertjes gaan in de memoblokhouder en ik pak het eerste papiertje eruit.
Pak mijn pen en wil er wat opschrijven, maar druk met de pen direct door het papiertje heen.
Wat is dit nou? Dit kan toch helemaal niet, waar je vroeger het papiertje kon mishandelen zonder dat het scheurde kan het nu al niet eens meer tegen een pen?
Gewoon een doodnormale pen, het papiertje ligt welliswaar niet op een spiegelgladde ondergrond, maar een aanrecht is toch redelijk vlak.

Tijd om te vergelijken met het oude papier, helaas geen foto's.
Maar de nieuwe navulling is bijna doorzichtig zo dun, en je bij het in je broekzak proppen komt het er in meerdere stukjes uit.
Weer heeft de HEMA het weten te preseteren om mij boos te krijgen voor een minuscuul bedrag.
Deze 1.50 euro hebben jullie van mij gewonnen, maar het is de laatste keer geweest dat ik ooit nog in een HEMA kom.
Zelfs niet voor koffie of een rookworst, jullie hebben het voor mij verpest.


@HEMA;
Waarom doe je dit HEMA, welke product manager heeft bedacht om de kwaliteit zover achteruit te gooien om maar snel geld te verdienen.
Waarom verkoop je producten die een teleurstelling kunnen worden, neem de vingerverf, wanneer je een kinderfeestje geeft denk je aan 1 verpakking genoeg te hebben.
Maar dan zitten er huilende kinderen aan tafel want de helft van de kinderen kan niet mee doen. Waarom niet? Omdat de potjes maar voor de helft gevuld zijn.
Verkoop producten die de verwachting kunnen waarmaken, of zelfs overtreffen. Op die manier kan je blijven bestaan, op de huidige manier ga je de V&D en Blokker achterna.
Waarom ik dat denk? Omdat zelfs mijn vrouw, HEMA liefhebber puur sang teleurgesteld is geraakt in jullie.

Reacties


Door Tweakers user Blokker_1999, vrijdag 13 juli 2018 15:24

Dus je wil een potje vingerverf dat tot boven gevuld is? Heeft mijnheer toevallig geen kinderen in huis? Dan zul je snel merken waarom ze die potjes maar half vol doen.

Door Tweakers user jordy2811, vrijdag 13 juli 2018 15:50

Blokker_1999 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:24:
Dus je wil een potje vingerverf dat tot boven gevuld is? Heeft mijnheer toevallig geen kinderen in huis? Dan zul je snel merken waarom ze die potjes maar half vol doen.
Maar dan moeten ze op de site ook niet doen alsof de potjes wel vol zitten. Overigens helemaal met je eens dat de HEMA een allegaartje van spullen verkoopt met matige kwaliteit. Ook het eten en drinken is daar helaas onder gaan vallen.

Door Tweakers user bartijn2, vrijdag 13 juli 2018 16:16

Blokker_1999 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:24:
Dus je wil een potje vingerverf dat tot boven gevuld is? Heeft mijnheer toevallig geen kinderen in huis? Dan zul je snel merken waarom ze die potjes maar half vol doen.
Het gaat er inderdaad om dat het lijkt alsof ze een vol potje aanbieden.
Er is toevallig 1 kind in huis, en het potje gieten we samen met andere kleuren op een schoteltje, dan zitten niet alle kleuren door elkaar na het eerste gebruik.

Hema had vroeger degelijk spul, maar tegenwoordig is de kwaliteit ver te zoelen helaas.

Door Tweakers user Neo_TGP, vrijdag 13 juli 2018 18:50

Ik denk dat je een leuker leven hebt als je je druk maakt over de belangrijkere dingen.. Vind je de HEMA niets? Dan ga je toch naar een andere winkel?

Door Tweakers user bartijn2, vrijdag 13 juli 2018 19:41

Neo_TGP schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:50:
Ik denk dat je een leuker leven hebt als je je druk maakt over de belangrijkere dingen.. Vind je de HEMA niets? Dan ga je toch naar een andere winkel?
Dat staat er toch ook?

Door Tweakers user armageddon_2k1, vrijdag 13 juli 2018 21:56

HEMA is gewoon een importeur van Chinese 13 in een dozijn producten die ze rebranden (dus duurder), met de extra nadelen dat ze op premium plekken in steden zitten, dure oude werknemers hebben en een beroerde voorraadmanagement hebben.

Niks oerhollands aan en het volgende bedrijf dat om zal flikkeren. En terecht. Daarna tijd voor Blokker en Xenos. Ook al van die treurige relieken van de jaren 90.

Niet meer druk om maken en gewoon niet meer kopen :)

Door Tweakers user edeboeck, zaterdag 14 juli 2018 09:39

Ikzelf daarin tegen heb het niet zo op de HEMA, het voelt voor mij als een oud bedrijf...
Dan loop je toch gewoon even "oud" die winkel binnen om dat aan te kaarten?

Door Tweakers user BillsGate, zondag 15 juli 2018 13:01

Wat een kansloze rant.

Wat is het volgende? Ga je zeuren over dat het professioneel uitziende gereedschap van de Action snel kapot gaat?

Of dat in de zakken chips van de Lidl meer lucht zit dan chips?

Steek je energie in iets nuttigers man.

Door Tweakers user bartijn2, zondag 15 juli 2018 17:43

BillsGate schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:01:
Wat een kansloze rant.

Wat is het volgende? Ga je zeuren over dat het professioneel uitziende gereedschap van de Action snel kapot gaat?

Of dat in de zakken chips van de Lidl meer lucht zit dan chips?

Steek je energie in iets nuttigers man.
Wat een geluk dat je vandaag met je goede been uit bed bent gestapt zeg :)

Verder zal ik niet op je ingaan, iets met energie in nuttigere dingen steken.

Door Tweakers user iew, zondag 15 juli 2018 20:12

BillsGate schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:01:
Wat een kansloze rant.

Wat is het volgende? Ga je zeuren over dat het professioneel uitziende gereedschap van de Action snel kapot gaat?

Of dat in de zakken chips van de Lidl meer lucht zit dan chips?

Steek je energie in iets nuttigers man.
Mmmm ik kan mij ook best ergeren aan de huidige consumptie maatschappij, want dat is eigenlijk waar dit voor mij over gaat.
Ook duurdere artikelen gaan tegenwoordig sneller stuk of aan vervanging toe.

Door Tweakers user onok, maandag 16 juli 2018 09:08

Wauw, een rant over memoblaadjes en vingerverf. Jij moet echt een topleven hebben :P

Door Tweakers user Harm_H, dinsdag 17 juli 2018 00:52

Leuke blog

Strategisch gezien moet HEMA 'goed genoeg' blijven. Als ze daarbuiten vallen is het snel voorbij.

Doel:
Goede kwaliteit / goede prijs
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:56:
HEMA is gewoon een importeur van Chinese 13 in een dozijn producten die ze rebranden (dus duurder), met de extra nadelen dat ze op premium plekken in steden zitten, dure oude werknemers hebben en een beroerde voorraadmanagement hebben.

Niks oerhollands aan en het volgende bedrijf dat om zal flikkeren. En terecht. Daarna tijd voor Blokker en Xenos. Ook al van die treurige relieken van de jaren 90.

Niet meer druk om maken en gewoon niet meer kopen :)
Wow. Iets om de directeur van de Hema te laten lezen. Ze proberen wel overal in te kopen trouwens.

Volgorde faillissementen:
1. Blokker

Hema en Xenos blijven bestaan met minder winkels

Door Tweakers user Macchillie, dinsdag 17 juli 2018 12:25

Dit is niet alleen maar bij de hema hoor. Ook de supers en de door hun verkochte producten doen hier even hard aan mee.

Nieuwe verpakking maken, minder in de verpakking stoppen, maar wel dezelfde prijs vragen.
Of soms zelfs duurder maken.

Niks nieuws onder de zon toch? Zo werkt het tegenwoordig.

Vroegah toen Macchillie nog een kleine Macchillie was, kochten mijn ouders een Miele wasmachine. 1000 gulden was een serieuze aankoop, maar wel echte Miele kwaliteit.
Na 18 jaar hebben ze maar eens een nieuwe gekocht, omdat ze een bovenlader wilden hebben (ze worden gelukkig wat ouder en de laatste reparatie viel niet meer in de garantie van 10 jaar).
Hebben vervolgens voor 800 euro weer een Miele gekocht 'omdat het zo vertrouwd is', en na nog geen jaar zijn ze 6 reparaties verder, apparaat bij de winkel neergezet, geld terug en hebben ze inmiddels een ander merk in huis. 300 euro, alweer 2 jaar zonder enig probleem blijven wassen.

Moraal van dit verhaal: De kwaliteit van 21 jaar terug? Verdwenen. De markt weet inmiddels hoe ze beter geld kunnen verdienen: minder voor meer. Hema is niet de enige. Get used to it. Het is 2018.

Ben toch wel benieuwd naar je volgende rant. blog.. ;)

Door Tweakers user Technomania, dinsdag 17 juli 2018 14:22

Over de vingerverf kan ik duidelijk zijn. De inhoud staat op verpakking vermeld.

https://www.hema.nl/dw/im....jpg?sw=529&sh=600&sm=fit

Over dat memo-papier... Voor dat geld kan je uren kraanvogeltjes vouwen voor het goede doel.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 14:22]


Door Tweakers user Erwin, woensdag 18 juli 2018 10:01

100% met je eens dat alles wat je er koopt bral is. Even snel een fietsband, ringband of ander kantoorartikel meepakken heb ik inmiddels wel afgeleerd. Een vlaai haal ik er nog wel. En de dame die voor mij in de rij stond bij de kassa had er ook nog een alleraardigst setje weten te vinden. Maar hier zat dan ook zo weinig stof aan dat het nauwelijks een teleurstelling kan zijn :*)

[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 10:01]


Door Tweakers user ozzynator, woensdag 18 juli 2018 11:27

Aaah lekker een zeikblog, heerlijk.

Kom ook al jaren niet meer bij de HEMA. Sinds ze genderneutraal doen met kinderkleding. Flikker op man, doe normaal. Een jongen wil een shirt met een brandweerauto en niet met een prinsesje er op.

Dat Blokker failliet gaat maken we nog dit jaar mee, god zij dank. Met hun schreeuwerige reclames, net als de Etos. Blokker draait 184 miloen verlies, ja gek he,als je alles voor de helft van de prijs weg geeft.

Door Tweakers user wittereus, woensdag 18 juli 2018 12:08

Omgaan met teleurstellingen is ook een kunst in 2018 geloof ik ;)

Door Tweakers user Macchillie, woensdag 18 juli 2018 12:23

ozzynator schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:27:
[...]


Kom ook al jaren niet meer bij de HEMA. Sinds ze genderneutraal doen met kinderkleding. Flikker op man, doe normaal. Een jongen wil een shirt met een brandweerauto en niet met een prinsesje er op.
Want sinds Hema de genderneutraliteit heeft ingevoerd, kijken ouders (en kinderen) niet meer naar wat er op een shirt staat? :?

Door Tweakers user mashell, woensdag 18 juli 2018 13:06

Ik kom met enige regelmaat bij de HEMA. Hun zwembroeken zijn top. En ze hebben de lekkerste koffie van de stad. Het is het als de action (ook wel Chinese ambassade genoemd) heel veel troep maar af en toe zit er wat echt goeds tussen. Het is de sport dat goede te vinden.

Door Tweakers user Cybje, woensdag 18 juli 2018 13:50

Dit soort blogs kunnen me zo gelukkig maken. Wat een relaxed leven heb ik toch, dat ik me niet druk maak over al dit soort dingen. Als een product van een paar euro niet goed is, gooi ik het weg en houd ik me er niet meer mee bezig. Afgesloten hoofdstuk, chill verder leven.

Door Tweakers user LOTG, woensdag 18 juli 2018 15:06

@iew
Ik had de Hema kwalitatief boven de Action gezet maar als ik het zo lees is dat dus ook al niet meer het geval.

Ik ben het er mee eens, kwaliteit is tegenwoordig ver te zoeken. Ook bij duur spul is de kans groot dat je garantie moet gaan claimen. Waarom kan het niet meteen goed zijn?

Ik denk ook dat de Hema hier mee zijn eigen graf aan het graven is. Je kunt nog zo goedkoop zijn, als mensen andere verwachtingen hebben van je spullen komen ze niet terug. Want waarom zou ik naar de Hema gaan die helemaal in het centrum ligt als ik dus blijkbaar ook naar de Action kan gaan die veel dichter bij ligt en waar ik van weet dat het waarschijnlijk twijfelachtige kwaliteit is?

Gezien de Action hier in de buurt een behoorlijk complex gebouwd heeft voor hun bevoorrading denk ik dat meer mensen dat idee hadden.

Door Tweakers user ucsdcom, woensdag 18 juli 2018 17:13

Iedereen loopt zo weg met de Action, terwijl daarmee de ellende van de kwaliteits terug gang in de huishoud en snuisterijen branche juist begonnen is. Ik heb er nog nooit iets vandaan kunnen halen waar niets mis mee was. Maar blijkbaar ben ik dan te kritisch in vergelijking met anderen. Door alle 1,- euro prullatia daar, verkochten Blokker en de Hema ook hun kwaliteits spullen niet meer.

Dit Hema verhaal staat voor wie tussen de regels door leest natuurlijk voor veel meer. Het verliezen van vertrouwen in gevestigde merken, het verlies van de fysieke gewone winkel. En het gebrek aan meerwaarde van de gevestigde orde. Of juist dat ze hun meerwaarde niet meer kunnen aantonen of zelfs te grabbel gooien.

Om niet om te vallen heeft de Hema zijn ziel moeten verkopen aan een durfkapitalist, terwijl het eerder onder de Bijenkorf holding viel. Eerst nam ik het de gewone winkels nog kwalijk dat ze overal maar achteraan holden. Intussen is de spoeling echter veel te dun geworden om nog winst te maken op de gewone manier.

Je moet meegaan met de prullaria waar men genoegen mee neemt, of sluiten. In Nederland is het tegenwoordig alle dagen uitverkoop, lijkt het. Daarom ben ik blij dat ik voor electronica nog de Tweakers pricewatch heb om te zien dat die aanbieding geen echte aanbieding is.

De meeste Nederlanders weten al heel lang kwaliteits producten niet te onderscheiden van goedkope China crap. Dat zie je bij Tweakers die alles op Alixpress/Bangood kopen, maar ook op alle kinderfeestjes waar onze vrouwen/vriendinnen Action prullaria uitwisselen. Juist omdat het duurder toonde dan het bedrag wat je moest afrekenen. Ik moet ook toegeven dat er zoveel nep spul is, wat lijkt op goed spul, vooral in electronica, dat ik bij Lightning kabels etc. mij ook wel eens vergis.

Blokker is gestart met het sluiten van winkels binnen zijn formule: Big Bazaar en Maxi Toys zijn verkocht. Bartsmit en Intertoys zijn samengevoegd en uitgedund. Blokker dunt zijn filialen uit en vernieuwt de overblijvende filialen. Wat moeten Hema en Blokker anders doen? Hebben jullie adviezen? V&D paste zich niet aan en viel om, net als vele andere winkels.

Door Tweakers user Marzman, woensdag 18 juli 2018 17:26

In de tijd dat V&D ook nog populair was zweerde ik bij de de HEMA. Ze verkochten ongeveer dezelfde producten, maar voor minder geld en de kwaliteit was beter. Ik had toen vergelijkbare ervaringen als in deze blog met de producten van de V&D.

Tegenwoordig kom ik er ook niet meer zo vaak, al koop ik er nog wel de Espressobonen. Ze hebben een goede prijs voor een KG verpakking en het zijn ook goede bonen. Maar van hun andere producten heb ik ook niet echt het idee dat het slecht is, ze verkopen als een van de weinige fysieke winkels nog DE-mesjes en die zijn ook van redelijke kwaliteit. Verder weet ik het niet wat ze verkopen, de rookworsten heb ik nooit gekocht.

Door Tweakers user XiaomiGlobal, woensdag 18 juli 2018 20:29

Wat heb jij een zwaar leven zeg: volgens mij is er niet veel mis met de producten van HEMA, en zoek je gewoon redenen om te klagen. Is de volgende blogpost, over het feit dat Lays de zakken chips met lucht vult?

Door Tweakers user mwesterl, woensdag 18 juli 2018 21:27

iew schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:12:
[...]


Mmmm ik kan mij ook best ergeren aan de huidige consumptie maatschappij, want dat is eigenlijk waar dit voor mij over gaat.
Ook duurdere artikelen gaan tegenwoordig sneller stuk of aan vervanging toe.
Kwaliteit kost geld (geen kwaliteit een vermogen) en wij (lees consumptiemaatschappij) willen alles goedkoper, dus minder kwaliteit. ;-)

Door Tweakers user PcDealer, donderdag 19 juli 2018 00:31

Schitterende blog, ik wil meer!

Door Tweakers user B00st3r, donderdag 19 juli 2018 08:18

Waar een mens zich wel niet druk om kan maken, het blijft me verbazen

Door Tweakers user Gomez12, donderdag 19 juli 2018 09:08

ucsdcom schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:13:
Iedereen loopt zo weg met de Action, terwijl daarmee de ellende van de kwaliteits terug gang in de huishoud en snuisterijen branche juist begonnen is.
Er zit echter 1 gigantisch verschil tussen de Action en de HEMA (eigenlijk tussen de HEMA en bijna elke andere winkel).
HEMA rebrand alles, alles wat je daar koopt is van hun merk.

Kijk, bij de action kan je een foute koop doen en je weet dat je dat merk volgende keer niet meer moet kopen bij de action, maar 2 weken later heeft de action er gewoon een ander merk liggen wat je weer kan proberen.
Alleen door het rebranden van de HEMA valt er daar geen onderscheid te maken of deze memo-velletjes nu goedkoop opgekochte troep is, of dat het gewoon een kwaliteitsproduct is, of dat het gewoon een product is waar jij als consument goede ervaring mee hebt.

Kijk, misschien dat HEMA momenteel wel 17 miljoen klachten binnenkrijgt over die memo-velletjes en dat ze volgende week premium kwaliteit memo-velletjes in de winkel gaan leggen voor dezelfde prijs. Het probleem is dat niemand het ziet en dat het er van buiten uitziet als dezelfde memovelletjes die de TS hier gekocht heeft.

Het jarenlange probleem van de HEMA is dat ze "gewoon goede kwaliteit" leveren over het algemeen, alleen zo af en toe zitten er missers tussen. Het is voor de klant echter onmogelijk om de missers te herkennen en daardoor kan de consument bijna geen verbetering zien (want de slechte producten koopt hij niet meer daar) en lijkt het voor de consument een neerwaartse spiraal.

Als ik bij de Action slechte ervaring heb met Ariel wasmiddel dan koop ik er volgende week gewoon Robijn wasmiddel, als ik slechter ervaring heb met HEMA wasmiddel dan kunnen ze vandaag wel Ariel vulling hebben en volgende week Robijn vulling, ik koop het niet meer want ik zie het verschil niet.

Door Tweakers user Gamebuster, donderdag 19 juli 2018 12:29

Bij mij is de HEMA reputatie ook door de grond gezakt. Vroeger was het eten goed naar mijn idee (waren mijn standaarden lager?) maar recent lijkt het wel alsof het "restaurant" ontzettend slecht is geworden. Broodjes worden super karig gevuld. Ik snap dat het goedkoop moet, maar komop... maak ze dan 20ct duurder en gooi er een extra blaadje sla op, of een extra plakje ham. Zo zijn de broodjes oneetbaar en kom er ook niet meer terug.

HEMA is gegaan van "soort-van" kwaliteit naar niveau v.d. action. Jammer hoor :)

[Reactie gewijzigd op donderdag 19 juli 2018 12:30]


Door Tweakers user Gamebuster, donderdag 19 juli 2018 12:32

Macchillie schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:25:

Moraal van dit verhaal: De kwaliteit van 21 jaar terug? Verdwenen. De markt weet inmiddels hoe ze beter geld kunnen verdienen: minder voor meer. Hema is niet de enige. Get used to it. Het is 2018.

Ben toch wel benieuwd naar je volgende rant. blog.. ;)
Ik had juist heel veel ellende met mijn Samsung droger... nu een Miele en die doet t zonder problemen :) Maar dit was wel een 1200 euro Miele droger met 5jr garantie, dus... tja...

Mijn Ikea wasmachine doet t na 6 jaar nog uitstekend trouwens! Nog nooit ook maar 1 issue mee gehad.

Door Tweakers user Droefsnoet, donderdag 19 juli 2018 12:36

ozzynator schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:27:
[...]
Kom ook al jaren niet meer bij de HEMA. Sinds ze genderneutraal doen met kinderkleding.
Bijzonder, in de echte wereld is die beslissing nog geen jaar geleden genomen, maar in jouw realiteit al enkele jaren geleden.

Door Tweakers user PhatFish, donderdag 19 juli 2018 13:48

Heb genotne van je blog en wil dit toch even kwijt:
Het potje gaat uit de verpakking, hmm voelt wel erg licht, maar zal wel lichtgewicht plastic zijn is mijn eerste gedachte.
Het dekseltje gaat eraf, ik werp een blik in het potje en zie tot mijn grote verbazing dat het potje maar tot de helft gevuld is.
Snel pak ik een ander potje uit de verpakking en open deze, maar ook deze is maar tot de helft gevuld.
De vreugde slaat vliegensvlug om in boosheid, die f*ckers hebben het weer weten te presteren om mij teleurgesteld te krijgen.
Koop eens poedersupplementen voor voor bodybuilding/krachttraining. Whey, aminozuren, etc. Als het maar in een pot zit. Die pot is al gigantisch (kleine prullenbak als die leeg is!) en als het ding voor de helft vol zit, hebben ze per ongeluk extra erin gedaan :+

Door Tweakers user Septimamus, donderdag 19 juli 2018 15:02

Het is wel wat gerichte kritiek op een winkel. Hoe vaak ik wel niet thuis kom met een zak doritos sweet chili die nog niet eens voor de helft is gevuld. Dit is absoluut geen HEMA eigen. Prulletjes voor 1-3 euro is nou ook niet echt garantie voor super duper kwaliteit.

Maar ik snap overigens wel wat je bedoelt Ik kom er ook gewoon niet graag. Het is goedkoop maar je weet stiekem bij voorbaat al dat het na drie keer gebruiken uit elkaar ligt.

Simpele oplossing wel. Gewoon niet meer komen als je het niet fijn vind :)

Door Thomas, donderdag 19 juli 2018 18:24

HEMA stond bij mij altijd voor goede kwalitiet, degelijk uiterlijk/design, en een prima prijs.
Ik heb alleen het idee dat de kwaliteit achteruit gaat. Ze kwamen met prima belegde broodjes, maar na een tijd werd de kip van die waterige perskip en de broodjes werden 1 soort in plaats van varieteit. Ook bij andere producten heb ik dat idee, al koop ik er dus niet veel meer.

Het assortiment vertoont ook irritante gaten: ze hadden bij de DHZ bijvoorbeeld altijd kroonsteentjes en dat soort spul. Niet meer. Zakmesje? "Alleen online."

Jammer, want de formule van de zaak was fantastisch. Nu is het alsof de boekhouder het heeft overgenomen. Eigenlijk is dat natuurlijk ook zo.

Overigens zijn taarten en beddengoed prima.

Wat betreft die boekhouders: laat ze die in het goedkoopste huis en de goedkoopste auto proppen. Daar wordt de wereld beter van.

Door Tweakers user selena81, vrijdag 20 juli 2018 00:29

De hema heeft fantastische grote maten winter-panty's. Ik heb een flinke voorraad gekocht voor als ze failliet gaan of die panty's uit het assortiment halen.

Ben het met je eens dat ze de laatste jaren echt een kwaliteits-probleem hebben: ik kom er voor producten die beter zijn dan van de action (dat het dan ook wat duurder is is prima) maar dat maken ze helaas lang niet altijd waar.
Dat ze een paar jaar geleden probeerden om goedkope troep duur te verpakken (in hele mooie kartonnen doosjes, duidelijk gericht op hipsters) vond ik behoorlijk irritant: hoe dom denken ze dat hun klanten zijn?

Als ze mij als klant willen houden moeten ze weer met vaste leveranciers gaan werken. Dan heb je een continue kwaliteit, terwijl het nu vaak zo is dat de ene batch slecht is en een volgende batch weer gewoon goed.

Die vingerverf? Dat zijn van die kleine ergernissen: het zou inderdaad beter zijn als het in een doorzichtig potje zit. Halflege verpakkingen passen niet bij het imago van 'degelijke familie-winkel'.

Door Tweakers user gielie, vrijdag 20 juli 2018 14:55

BillsGate schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:01:
Wat een kansloze rant.

Wat is het volgende? Ga je zeuren over dat het professioneel uitziende gereedschap van de Action snel kapot gaat?

Of dat in de zakken chips van de Lidl meer lucht zit dan chips?

Steek je energie in iets nuttigers man.
Wat kost die azijn per liter?

on topic,
Leuke blog en zeer herkenbaar.
Ik kom nooit meer bij de HEMA, het laatste wat ik nog haalde was gebak maar dat is ook niet meer wat het geweest was om dan maar te zwijgen over de tompoezen die vroeger als beste uit de bus kwamen.

Het aftellen voor de HEMA is begonnen.

Door Tweakers user JC Ken, maandag 23 juli 2018 12:57

Ik vind wel leuk geschreven en ik ben er zelfs gedeeltelijk mee eens over de hoeveelheidlist en bedrog je tegenwoordig om je heen ziet.

Reactie formulier
(verplicht)
(verplicht, maar wordt niet getoond)
(optioneel)